KBK stjozef kleur

Vandaag trekken we voor de tweede keer richting het provinciedomein Bergelen in Gullegem. De zon is van de partij en de kinderen hebben er duidelijk veel zin in!

• We bestuderen gevonden voorwerpen en kriebeldiertjes met behulp van een vergrootglas.
  • We leren hoe we moeten omgaan met dieren die we tegen komen op ons pad, zoals een paard of hond.
  • We bedenken de beste tactiek om tamme kastanjes uit de bolster te halen.
  • We ontdekken wat lekker smaakt aan een tamme kastanje en wat niet.
  • We versieren de molshoop van onze vriend de mol en ontdekken welke klanken ze horen in het woord 'mol'.
  • We ontdekken dat wespen ook een hol onder de grond kunnen hebben!?
  • We bestuderen of we de gang van meneer of mevrouw mol kunnen terugvinden onder een molshoop.
  • We ontdekken prachtige levende wezentjes, maar helaas worden enkele kinderen ook geconfronteerd met de dood... Enkele kinderen vinden een dode babymuis. Wat is hij mooi en waaraan zou hij gestorven zijn? Enkele kleuters denken dat ze een streepje bloed zien. We besluiten om het mooiste graf voor het muisje te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Nolan beslist dat er nog een kruis op moet om het af te maken. RIP lieve muis, rust zacht...
  • We sluiten de dag af door nog even te spelen in de zandbak.