Hoe bouwen we een circus in de klas?
Aan de hand van filmpjes en boeken gingen we op vooronderzoek en maakten we een brainstorm.
Geen circus zonder naam. De kinderen bedachten zelf een naam: wordt het berencircus, circus Circo, circus Pipet, circus Balloenie, circus Unicorn? Er werd democratisch gestemd en met een nipte meerderheid werd circus Unicorn verkozen boven circus Pipet.
Met verf, plakband, papier en veel zin gingen we met zijn allen aan de slag om onze klas om te toveren tot een circus. Er werd een tribune gebouwd, de piste werd aangelegd en Otman kreeg een kassa om zijn eigen koekjes te verkopen.
Er werden ook heel wat mini versies gebouwd, zelfs mét plaats voor de poppen die een eigen tribune kregen om naar de voorstelling te kunnen kijken.
Druk, druk, druk. Volgende week verdiepen we ons verder in het circus: wie neemt er deel, wat doen die allemaal, hoe kunnen we die herkennen? Wat met de dieren in het circus? We zijn het er nu al unaniem over eens dat echte dieren beter geen plaats krijgen in het circus ;-)
Wordt vervolgd...